Daniel Nytra je úspěšným obchodníkem a má za sebou nejeden odborný webinář. Nedávno vysílal webináře na téma nástroje Google a WordPress v marketingu. A při té příležitosti jsme s ním udělali rozhovor.
Dane, jak ses dostal k webinářům?
Vyzkoušel jsem si to u zahraničních webinářů od Neila Patela a Briana Deana. Vypsal jsem si důležité body a šel do toho naostro.
Jak dlouho se webinářům věnuješ?
Cca 3 roky
V jakých oblastech je možno webináře využít ?
Viděl jsem velice dobré webináře ve stavebnictví. Já dělám online marketing. Nepřekvapil by mě webinář na téma oblékání, úpravy motorky, hry na kytaru nebo výběr vhodného softwaru.
Na jaké téma pořádáš svoje webináře?
Věnuji se oblasti online marketingu. Moje webináře jsou zaměřeny na jeho strategie, postupy v nastavování a ukázku nástrojů. Jako třeba webinář Google Tag Manager nebo WordPress.
Děláš webináře s hosty? Proč?
Pokud se mi nástroj líbí. Zajímá mě i člověk, který za projektem stojí. Tak si myslím, že zajímá i lidi, které na webinář pozvu.
S čím klientům pomáháš? Jaké služby jim nabízíš?
Na začátku jednoduše pomůžu s jejich problémem. Buď formou článků na danielnytra.cz nebo webinářů a videí na Youtubu. Je už na nich, jestli mě později sami osloví. Budou chtít konzultaci nebo dlouhodobou spolupráci. Netlačím na pilu a zatím to vychází 🙂
Kdo jsou účastníci tvých webinářů?
Pokud myslíš návštěvníci, tak jsou to podnikatelé malí a střední + markeťáci. Samozřejmě mezi malé podnikatele počítám i OSVČ.
Kdo jsou klienti tvých projektů?
Je to stejné, jako s webináři 🙂 Proto webináře pořádám…
Co jim (klientům) nabízíš unikátního?
Manuál na strategii, kterou jsem vyzkoušel a fungovala… nebo popis nástroje, který se používá a zdá se mi, že ho nedokážou pořádně využít do mrtě… viz. například ahrefs.com, který chystám.
Feedback mám ten, že to dává hlavu a patu.. a navíc tam není omáčka.. prostě po lopatě.
Jaké platformy využíváš pro tvorbu webinářů?
Používám hlavně WebinarJam.
Kde webináře vysíláš?
Většinou najdete link na vysílání na mém webu nebo Facebooku. Pro tvorbu webinářů využívám webinarjam pod Youtube platformou. Registrovat se lidé mohou na mých stránkách.
Jaké technické zázemí doporučuješ pro tvorbu webinářů?
Kvalitní internetové spojení bez wifi, je dobré se připojit kabelem. Dále je super mít HD kamerku, silný stroj, kvalitní myš, Yetti mikrofon položený na ručníku :). A hodí se mít i člověka v pozadí. Ten ručník je tam proto, že se mi nechce dávat tisíce peněz do držáku. Díky tomu nejsou slyšet kliky myši.
Koho považuješ za lídra na webináře v ČR, na Slovensku i ve světě?
Nemám nikoho takového. Musím říct, že pokud mi někdo v danou chvíli padne do oka, tak jsem schopný se dívat i na dvouhodinové video o krovech :). Po určité době jsem přestal sledovat i zahraniční webináře, protože mi byli nepříjemní tlačením do prodeje.
Od koho ses učil?
Jak jsem psal: Neil Patel a Brian Dean.
Co bys doporučil těm, co chtějí začít s webináři?
Nebát se, že to bude na začátku strašné. Bude. Ale nějak se začít musí a za rok vám bude líto, že jste nezačali teď.
Komu bys chtěl položit otázku kolem webinářů, kdybys měl možnost? A jakou otázku bys mu/jí položil?
Neil Patel: Jestli někdy dělal neprodejné webináře. Podle mě jsou webináře super i na propagaci jména/brandu bez přímého prodeje.
Kterému tvému produktu teď věnuješ svou největší pozornost?
Sám jsem produkt, takže Danovi 🙂 …dělám si srandu.. samozřejmě blogu – DanielNytra.cz, jednoduchému prodejnímu formuláři – SimpleShop.cz a šetřiči peněz – DreamROI.cz.
Stalo se ti během tvých webinářů někdy něco vtipného?
Vždy, těsně před webinářem mám takový postup: Pořádně vyvětrám místnost. Udělám si dřepy a kliky. Zajdu na záchod a připravím dostatek vody a kávy. Jednou se mi stalo, že mi nějak nesedl oběd a začal jsem už po 20 minutách mít opravdu velkou potřebu si odskočit. Cca 200 lidí se přihlásilo a já během povídání cítil, že to do 50 minut nemůžu vydržet. Navíc jsem začal divně zrychlovat. Přemýšlel jsem, co s tím a nakonec na to vyzrál jinak. Zeptal jsem se na otázku ve stylu: “Přemýšleli jste, jak tuto část strategie použít konkrétně ve vašem projektu? Vyzkoušíme si to. Vezměte tužku a papír a napište 3 příklady. Dám vám na to 5 minut. Soustřeďte se!”Vypnul jsem mikrofon a běžel. Vše dopadlo dobře a webinář se dotočil bez problémů 🙂