Affiliate marketing v rozhovoru s Dušanem Součkem

Dušan Souček, zkušený obchodník a odborník na affiliate marketing. Majitel několika firem a produktů, včetně AffilBest, platformy pro vzdělávání v oblasti partnerského marketingu a využití webinářů k propagaci produktů. Právě díky jeho zkušenostem s webináři jsme jej my z TopWebináře vyzpovídali.

20 typů jak vydělávat peníze díky partnerskému marketingu

Dušane, jak ses dostal k webinářům?

Ani nevím,  kde nebo kdy to přišlo. Zkrátka jsem viděl, že to je velmi silný marketingový nástroj, tak jsme je začali dělat také.

Jak dlouho se webinářům věnuješ?

Pár let to už bude. Možná 5. Nevím přesně. Čas letí strašně rychle.

V jakých oblastech je možno využít webináře?

Asi všude, kde existuje potenciální publikum posluchačů. Kde je něco moudrého, co by rádi slyšeli. A je tam někdo, kdo je schopný to prezentovat. Nemám rád univerzální rady typu “webináře fungují, dělejte webináře”. Vždy to musí dávat smysl v širších souvislostech. 😉

Na jaké téma pořádáš svoje webináře?

Pořádali jsme, pořádáme a budeme pořádat webináře o affiliate marketingu. Affiliate podnikání je můj obor a snad v tom i mám co říct. A naštěstí se občas najde i někdo, kdo to rád uslyší… 😉

Děláš webináře s hosty? Proč ano/ne?

Občas ano. Pokud se najde někdo, kdo má co předat našemu publiku, tak si ho jako hosta určitě rádi pozveme.

AFFILIATE MARKETING JAKO PRODEJNÍ NÁSTROJ

20 tipů na úspěšný affiliate marketing

S čím klientům pomáháš? Jaké služby jim nabízíš?

Naším oborem je Affiliate marketing a říkáme si AffilBest. Máme 2 skupiny klientů a oběma pomáháme vydělávat peníze. Propojujeme podnikatele, kteří nabízejí své produkty, s “obchodníky”,  kteří jejich produkty rádi nabízejí svému publiku. Obchodníkům říkáme “affiliate partners”tedy partneři v marketingu. Jsou to různí podnikatelé, majitelé online projektů, blogeři, experti na výkonnostní marketing, atd. Zkrátka lidé, kteří jsou schopní a ochotní za provizi propagovat produkty jiných podnikatelů.

Naší prací je tuto “affiliate ekonomiku” obhospodařovat, spravovat a vzdělávat. Poslední bod je pro nás zásadní. Vytváříme produkty, které pomáhají vychovávat nové affiliate partnery. Přesvědčte se sami a mrkněte třeba na našich 20 tipů jak vydělávat peníze pomocí affiliate marketingu.

Kdo jsou klienti tvých webinářů?

Jsou to jednak naši affiliate partneři, kterým pomáháme zdokonalovat jejich strategie na vydělávání peněz. Nebo lidé, kteří chtějí začít vydělávat peníze na internetu a zalíbil se jim právě affiliate marketing.

Kdo jsou klienti tvých projektů?

Affiliate partneři a podnikatelé, kteří nabízejí produkty v naší affiliate síti AffilBest.

Co svým klientům nabízíš unikátního?

Vysoké provize! Výše provize se v affiliate marketingu pohybuje v jednotkách procent.

My se ale specializace hlavně na vzdělávací online projekty (kurzy, kluby, placené webináře, atd.). Tedy produkty, kde je vysoká marže. Proto jsme schopnýí našim partnerům nabízet vysoké provize, které se velmi často pohybují mezi 30 – 40 % z prodeje. Vedle vlastních vzdělávacích produktů, pomocí který vychováváme nové affiliate partnery, považuji výši provize za naši hlavní konkurenční výhodu.

Jaké platformy využíváš pro pořádání webinářů?

Často webináře předtáčíme, abychom eliminovali technické problémy a stres při živém vysílání. Videa potom umísťujeme na YouTube, nebo Vimeo a jsou k dispozici na našem webu, nebo v členských sekcích (pokud se jedná o placené webináře). Aktuálně zkoumáme platformu streamyard a zvažujeme zapojení evergreenových webinářů pomocí WebinarJamu.

NEKOPÍRUJ. INSPIRUJ SE!

Kdo je podle tebe lídr v oblasti webinářů v ČR, na Slovensku a ve světě?

V Čechách to bude určitě Pavel Říha, který má velmi promakané webináře. Ve světě to nemám pořádně zmapované. Sleduji Russela Brunsona, Ryann Deisse, Marii Forleo a řadu dalších. Vždy se najde něco, co se dá po zvážení a “zmutování” pro ČR, použít i u nás. Nemám ale rád slepé kopírování amerických vzorů. Často to vypadá moc uměle a ani to pořádně nefunguje.

Od koho ses učil?

O nikoho a od všech. Nemám žádného hlavního učitele, kromě života samotného. Rád se nechávám inspirovat od všech možných. Můj tatínek říká “dobrá rada od každého smrada”. 😉 Já si to vykládám tak, že je potřeba mít oči otevřené, dělat si čas na studium, a hlavně věci zkoušet a implementovat do svých aktuálních potřeb. Nekopírovat doslova, ale prostě se nechat inspirovat a jít si vlastní cestou.

V praxi to pak může vypadat tak, že u Marie se mi líbil závěr webináře s prezentací referencí a dotažení prodeje. U Pavla zase celková struktura a krásná posloupnost, která má zároveň silný prodejní efekt. U Russela mě zase oslovila jeho reklama a squeeze page webináře a některé slovní obraty jsem okoukal v Ryannových mailech. 😉

CHCETE DĚLAT WEBINÁŘE? ZAČNĚTE HNED!

20 typů na úspěšný partnerský marketing

Co bys doporučil těm co chtějí začít s webináři

Ať to začnou dělat. Ať si pohlídají technické problémy a pokud si nejsou jistí, tak ať webinář raději předtočí. Ať se vyhnou zdlouvahým a uslintaným úvodům tipy “napište nám, jestli nás vidíte a slyšíte. 😀 To se dá zjistit i jinak a profesionálněji. Ať publikum nenutí sledovat 4 hodinové maratony. Ale udělají raději úderný webinář na necelou hodinku. Webinářů je teď už všude plno a jejich konkurence je silná (celovečerní filmy, knížka, dalších 10 webinářů, hospoda… atd.). Pokud kouknu na webinář, a tam se prvních 10 minut řeší technické problémy. Dalších 10 minut se řečník vykecává jak je úžasný a skvělý. Do toho gratuluje divákům, že jsou z horní dolní a západní severní. Tak to sorry jako. To si radši pustím pohádku a otevřu pivo!

Bohužel,  žijeme v rychlé době. Informací je všude milion a chceme je hned. Musíme je předávat efektivně. Publikum si to žádá.

ONLINE SUMMIT – EFEKTIVNÍ PODPORA ZNAČKY

V čem je podle tebe specifikum, unikátnost Online summitu- seriálu webinářů?

Je to především marketingový nástroj. Perfektní záležitost na vybudování důvěry a podporu značky. Díky online summitu dokážete k sobě přitáhnou pozornost. Zjednodušeně řečeno 5 webinářů (každý den jeden) najednou je prostě víc než jenom 1. Nemusíte být ani tak uznávaný expert v oboru, stačí být šikovný organizátor, který dokáže sladit všechny řečníky a zajistit technické zázemí. Ve finále to velmi podpoří vaší značku.

Jak ses dostal k affiliate marketingu?

Před několika lety jsem slyšel, že se pomocí affiliate marketingu dá vydělávat téměř pasivně. Že budete sedět na pláži, cucat martini a peníze se k vám budou kutálet. To mě natolik oslovilo, že jsem hledání tohoto romatického cíle zasvětil několik dalších let a rozhodně s tím nekončím.

Affiliate marketing mě baví především na té manažerské úrovni, kdy se spojují technické věci a online marketing s jemnými, ale i tvrdými obchodními technikami. Je to pro mě zkrátka propojení obchodničiny a online marketingu. Baví mě komunikovat s partnery, motivovat je.

AFFILIATE MARKETING MÁ OBROVSKÝ POTENCIÁL. VYUŽIJTE HO!

20 tipů na úspěšný partnerský marketing

Prozradíš něco ze zákulisí tvého affiliate marketingu? 

Nejlepší bude, když si stáhnete našich 20 tipů jak vydělávat peníze pomocí affiliate marketingu. Nejsou to žádné revoluční novinky, ale obyčejné věci, které radím affiliate partnerům už několik let a které vygenerovali několik desítek milionů tržeb.

Jsou webináře vhodné pro podporu affiliate marketingu? Případně čeho?

Jasně, webináře jsou jedna z nejefektivnějších metod tohoto typu marketingu a dělá to strašně málo lidí. Velká škoda. 😉 Teď si vzpomínám. Můj první vlastní webinář, který jsem vysílal. To byla vlastně affiliate podpora jednoho projektu. Tenkrát jsem byl hodně na začátku, ale díky tomuto webináři jsem se stal nejlepším partnerem s nejvíce prodeji.

Komu bys chtěl položit otázku kolem webinářů a jakou otázku bys mu/jí položil?

Chtěl bych se zeptat všech affiliate partnerů, proč nedělají webináře? Proč? Funguje to skvěle a dnes jsou technická řešení, která umožňují spoustu věcí zautomatizovat. Další krůček k tomu cucání martini na pláži.

Jak a kde propaguješ své webináře?

Webináře propagujeme všemi běžnými kanály. Placená reklama, e-maily na databáze, affiliate marketing, atd…

 

Obsah článku
Délka článku
celkem
ebook-jak-se-ucit-1200x628.jpg
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..