Inspirace není nikdy dost a stejně tak rad od těch, kteří velkých úspěchů již dosáhli.
Pro první rozhovor na blog Produktivního podnikání jsem si vybral Michala Koláře.
S Michalem jsme se poprvé poznali, někdy v roce 2013. Bylo to při příležitosti, když jsme se zařadili mezi TOP 10 Affiliate partnerů Pavla Hrdličky v jeho projektu EliteMarketing. Známe se tedy už zhruba 6 let a od té doby sleduju Michala i jeho úspěchy jak v Affilitate sféře tak i na Facebooku.
A teď k jádru věci a to k rozhovoru s Michalem:
Sledoval jsem strategie úspěšných online podnikatelů jak u nás, tak ve světě a zjistil jsem, že webináře jsou nedílnou součástí expertního online podnikání.
První webinář jsem vysílal na konci roku 2016, takže už přes 2,5 roku.
Z mého pohledu jsem ještě nenarazil na oblast, kde by webinář nešlo použít. Myslím, že když se připraví poutavý obsah pro potenciální klienty, tak webinář je možné využít naprosto kdekoli.
Ano, pořádám a to nejčastěji na téma placená reklama na Facebooku, popřípadě affiliate podnikání a strategie podnikání na internetu.
Ano, měl jsem i webináře s hosty – u vlastního projektu jedu zatím sólo, ale i zde plánuji zapojit hosty.
Vzdělávám podnikatele a lidi z firem v oblasti placené reklamy na Facdebooku a nastavování funkčních strategií v online podnikání, které stojí právě i na placené reklamě. Co se týče produktů, tak je to spektrum od osobních konzultací, přes správu projektů a reklamních kampaní, až po můj online klub (Kolami Klub 2.0).
Na webináře přicházejí jak podnikatelé, živnostníci, tak lidi z firem, kteří mají na starosti marketing, nebo placené reklamy. Lidí, kteří mají svůj produkt a chtějí jej zviditelnit a zpropagovat v online světě.
Stejní jako ti, kteří navštěvují mé webináře – používám webináře v rámci mé prodejní strategie na získávání klientů k celému portfoliu mých produktů.
To, co je v mém případě unikátní jsem já sám a můj čas (zkušenosti), které při spolupráci mohu klientům nabídnout. V minulosti jsem prošel velkými online projekty na české online podnikatelské scéně a můžu tak zužitkovat tyto zkušenosti nejen ve svých projektech, ale také v projektech mých klientů.
Pro vlastní vysílání Hangouts, případně livestream na Facebooku, v kombinaci s webem postaveným na MioWebu. Na propagaci reklamu na Facebooku a Googlu, popřípadě Skliku.
Primárně na mých webových stránkách, v posledních měsících testuji i live vysílání na Facebooku jako zajímavý doplněk na menší videa.
Určitě stabilní připojení – to je takový základ, aby vše proběhlo jak má má. Pak kvalitní mikrofon pro dobrý zvuk a případně světla pro lepší nasvícení v případě osobních webinářů.
U nás, co se týče i čísel z webinářů tak, kraluje David Kirš s Pavlem Říhou, na slovensku vídám Andyho Winsona a ve světě třeba Russel Branson.
Já osobně více od české scény, takže od Davida a v posledních letech i od Pavla Říhy.
Určitě nebát se jít do akce. Připravit první vysílání, pozvat lidi (vůbec nevadí, když na prvním vysílání bude třeba jen 50 lidí) a celé si to vyzkoušet. Jednoduše a prakticky tak zjistíte co vše je k webináři potřeba a co můžete příště udělat jinak – a takto postupně zlepšovat a zlepšovat jednotlivé dílky skládačky (takto to dělám já v mnoha oblastech).
Z mého pohledu v tom, že se po několik dní sejde několik expertů a sdílí své zkušenosti z oboru a z praxe. Vzniká tak unikátní obsah, který dává summitu značnou sílu – jednotlivý experti přitáhnou sami o sobě pozornost a díky tématům se lidé dozví zajímavé věci, které by jinak museli čerpat od každého experta zvláště.
Za mě určitě ano, sám, jsem podobný model použil v roce 2018, kdy jsem pořádal Affiliate Online Summit.
Tak určitě prodej produktů v pozadí, ale také vlastní značku jako takovou – vznikne pak takový ten buzz okolo vás “ten co pořádal ten summit” = přitáhnete ke své značce pozornost.
Affiliváním to u mě všechno začalo … věděl jsem, že chci podporovat velké online kampaně a neměl jsem nic – ani návštěvnost na webu, ani relevantní databázi. To mě však neodradilo a našel si vlastní cestu – placenou reklamu, kterou v té době na affilování velkých online kampaní nepoužíval skoro nikdo. Aktuální situace je už jiná, proto je dobré se při propagaci něčím odlišit – vlastním obsahem (třeba webinářem na dané téma), články, recenzemi, srovnáním apod.
Ano, u info produktů na 100 %, ale dokážu si představit webinář i na podporu prodeje fyzických produktů.
Zeptal bych se Pavla Říhy na to, jaká je podle něj nejdůležitější věc při pořádání webinářů.
Reklamou na Facebooku, popřípadě Googlu a Skliku. Sdílením na sociálních sítích a také mailingem na vlastní databázi.