Business z pláže díky digitalizaci obchodu

Dne 14.10.2019 se konal unikátní webinář z oblasti marketingu a prodeje. TopWebináře byly u toho. Online seminář byl vedený zkušeným lektorem Davidem Kolářem. David je mimo jiné zakladatelem Mastermind klubu, zakladatelem a konzultantem Business laboratory s.r.o., a bývalým spolumajitelem Business Animals.

Tento webinář trvající více než 90 minut. Byl rozdělen do 4 částí – problémy v digitalizaci obchodu, 3 základní pilíře obchodu, případové studie, a představení Mastermind klubu.

business z pláže

David Kolář – Business z pláže

Evoluce v obchodě aneb z „opice“ obchodníkem z pláže

Na začátku David mluvil o své cestě v obchodování. Popsal to jako evoluční vývoj, kdy se z „opice“ v jeho podání – podomního prodejce, přes telefonní marketing až osobní schůzky, stal obchodníkem z pláže. Jako obchodník z pláže ke svému businessu používá hlavně automatizaci a digitalizaci, a tím pádem svůj business může vést odkudkoliv na světě. Od roku 2015 prodává pouze přes videohovory. Zhruba 6 měsíců v roce řídí své podnikání z jihovýchodní Asie. Jeho největším úspěchem je Business animals firma, fungující od roku 2014 do roku 2018, kdy ji pak s dalšími spolumajiteli prodali. Kolář taktéž představil svou novou knihu Průvodce úspěšného obchodníka, kterou nedávno vydal pod nakladatelstvím Grada.

Digitalizovat, zautomatizovat a mít přehled

V první části online přednášky lektor definoval 4 zásadních problémů či potřeb v oblasti online obchodu. Prvními dvěma problémy byla dle lektora potřeba automatizovaně oslovit. Tedy zaujmout co nejvíce lidí a z těchto lidí mít co nejvíce zapálených a relevantních kontaktů pro konkrétní produkty firmy. Třetí potřebou je dle Davida Koláře automatické plánování schůzek v online prostředí. Čtvrtým problémem – potřebou je to vše digitalizovat, zautomatizovat a mít přehled o všech procesech v komunikaci se zákazníkem skrze aplikace a online programy.

Hrát si a bavit se

Druhá čtvrtina webináře se zabývala trochou teorie – třemi pilíři obchodu. Prvním pilířem je dle Davida Koláře získávání kontaktů a zákaznická zkušenost. Ta se prolíná i do dalších dvou pilířů. Získávání kontaktů lze jednak klasicky. Tedy, že někdo poskytne dobrovolně email za účelem obdržet obchodní nabídky na produkty a služby. Avšak mnohem zajímavější pro zákazníka je jej zaujmout pomocí her, netradičních postupů a zábavy. Lektor zmiňuje svou osobní zkušenost s aerolinkami KLM, kde si kupoval letenku. Po její koupi se mu na Facebooku, v Messengeru a dalších sociálních sítích objevovaly možnosti na výběr konkrétního sedadla. Mohl si projít virtuálně letadlo a místo si vybrat. Touto zábavnou formou využil doplňkových služeb společnosti. Utratil peníze za výběr místa. A zároveň se pobavil. Prožil tedy pozitivní zákaznickou zkušenost, která by jej při výběru další letenky mohla opět přivést do KLM. Přitom všechny tyto nabídky bylo zautomatizované, tedy již přednastavené, což šetří čas i peníze.

Business z pláže

David Kolář – Business z pláže

Sledujte aktivitu zákazníků na vašem webu

Druhým pilířem dle Koláře je fáze follow up. To znamená zaujmout zákazníka a udržet si ho i po nákupu. Opakovat věci pořád dokola. Využívat chatboty pro komunikaci se zákazníky. Nečekat, že se zákazník znovu ozve. Dále je dobré využívat web tracking. Tedy sledování aktivity zákazníka na našich webových stránkách. Na základě toho, co si prohlížel, jej kontaktovat přes email, Messenger nebo telefonicky. A v neposlední řadě, důležitou součástí tohoto pilíře je i automatické plánování schůzky.

Opakovaný kontakt jako cesta úspěšného obchodu

Posledním pilířem úspěšného odchodu je closing, nebo-li uzavření zakázky, obchodu, nákup služby či produktu. Je potřeba neustále vědět, v jaké fázi obchodu se s tím kterým zákazníkem nacházíme. V tom nám pomáhají specializované programy, které toto sledují za nás. Následně automatizovaně odesílají personalizované emaily zákazníkovi, aby jej přesvědčily k nákupu. Protože právě opakovaný kontakt zvyšuje šanci na úspěšně uzavřený obchod. Dle dle Světové obchodní organizace (WTO) až 80% všech obchodů se uzavře po pátém až dvanáctém kontaktu.

 

Jděte na to přes testy

Odpověďmi na problémy/potřeby z první části online přednášky byly 3 případové studie, obsažené ve třetí části webináře. Případová studie číslo jedna se zaměřovala na to, jak zaujmout zákazníka. Jak mu poskytnout pozitivní zkušenost. A zároveň od něj získat kontakt, anižby měl pocit, že jej do něčeho tlačíme. Lektor si za příklad zvolil online test syndromu vyhoření, který na svých stránkách poskytovala firma, zabývající se službami pro tuto cílovou skupinu. Díky vyhodnocení testu pak zákazníkovi mohli nabídnout služby na míru dle toho, jak test vyplnil a jaké výsledky mu vyšly. Další případové studie se zabývaly web trackingem a následnými kroky k udržení komunikace a follow upu s cílem uzavřít zakázku a dokončit obchod. V poslední případové studii se lektor zabýval využitím sociálních sítí, hlavně pak Facebookových skupin k účelovému získávání kontaktů.

Business z pláže

David Kolář – business z pláže

Mastermind klub, komunita úspěšných

Ve finální části online přednášky se lektor věnoval představení Mastermind klubu. K tomu využil i reprodukci několika videí se zpětnou vazbou již aktivních členů z řad podnikatelů a manažerů. Kromě toho taktéž představil novinku v Mastermind klubu. Vzdělávací skupinu zaměřující se právě na digitalizaci. Navíc David Kolář divákům nabídl unikátní balíčky členství, zvýhodněné pro účastníky webináře.

Obsah článku
Délka článku
celkem
ebook-jak-se-ucit-1200x628.jpg
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..